close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פעילות גופנית- תרופה מושלמת לחיים בריאים

שמעון וגילה הלאגכ אלול, תשעג26/08/2013

שמעון וגילה הלאג על החשיבות הגדולה של פעילות גופנית, התועלות שלה והתרומה שלה לבריאות שלנו.

תגיות:

מצד הטבע, לכתוב על חשיבותה של הפעילות הגופנית במהלך חודש אוגוסט כשכולם באופן טבעי, אם בשל החום או הפעילות סביב החופש הגדול, עייפים ,תשושים יותר מהרגיל,זה לא נכון, מצד שני, מאמר שכזה בימים הלוהטים יכול להיות "זריקת אנרגיה ומרץ" שתזכיר לנו כמה כדאי לא לוותר ולהשקיע באחד הנכסים החשובים ביותר שלנו – גופינו.

אם כך, ולאחר שבחרנו בצד החיובי, הבה ונזכר ביחד במתנה המופלאה הזו שנקראת פעילות גופנית. אם היינו אומרים לכם שהתגלתה הגלולה שתעזור לכם לחיות חיים בריאים ומלאים ויחד איתה גם נציג רשימה ארוכה של כל מה שהגלולה הזו יכולה לעשות ואיך החיים יכולים

להראות אחרת אם תיקחו ולו רק מנה קטנה בכל יום –לא הייתם לוקחים?!!

יכול להיות שלא.

ולו רק בשל העובדה שבמערכת הבריאות כיום אין שום דגש או חינוך לאפשרות של טיפול בבעיות ומחלות נפוצות באמצעות פעילות גופנית.

לפני תקופה קצרה, נערך כנס אשר היה מיועד לכלל המטפלים ורופאים וכותרתו הייתה "פעילות גופנית כתרופה". מטרתו הייתה להקנות ידע שיאפשר לרופאים לתת למטופלים את המרשם החשוב ביותר לבריאות - המרשם לפעילות גופנית המרצה המרכזי בכנס, ד"ר רוברט סליס, יו"ר איגוד Exercise is Medicine) EIM), תוכנית שהושקה לפני כארבע שנים על ידי החברה האמריקאית לרפואת ספורט ופועלת ביותר מ- 25 מדינות בארצות הברית, הציג את העדר הפעילות הגופנית כבעיה הציבורית הבריאותית המשמעותית ביותר בימינו! שיש לה השפעות כלכליות, סביבתיות וסוציאליות, בנוסף למחיר האישי בכל הנוגע לאיכות החיים ותוחלת החיים של כלל האוכלוסייה. פעילות גופנית מוגדרת על ידו כתרופה, כחיסון. לא פחות.

על הרופאים לתת מרשמים לפעילות גופנית - ועל המטופלים לצרוך אותם.

כל העובדות והמחקרים מצביעים על חשיבות פעילות גופנית כלשהיא בסדר היום, אם כך,מדוע הקהילה הרפואית מזניחה זאת? מדוע הרופאים אינם מתייחסים לחשיבות הפעילות הגופנית בבואם לשפר את בריאות החולה?

ד"ר סליס מעלה מספר סיבות לכך. ראשית, קל יותר למטפלים להתמודד עם יתר לחץ דם, כולסטרול, סוכרת והשמנה באמצעות מרשם לתרופות.
שנית, הדעה הרווחת היא שאי אפשר לשנות הרגלים ודפוסי התנהגות של מטופלים, וזאת אף שמחקרים מוכיחים שאפילו ייעוץ קצר לשימוש במד צעדים יכול להגביר את הפעילות הגופנית, וכי גם להמלצה קצרה על פעילות גופנית יכולה להיות השפעה.
לכן, ההמלצה היא שעל הרופאים והמטפלים האחרים להתייחס לפעילות גופנית בכל ביקור של כל מטופל ולכל תוכנית טיפול, ללא קשר לבעיה הרפואית שבעטיה הגיע למטפל!.

ד"ר סליס הדגיש שלקהילה הרפואית האחריות להעריך אם המטופלים פעילים ולהנחות אותם בהתאם, ובאותה הרצינות שבה מדריכים חולי סוכרת להזריק אינסולין או חולים אונקולוגיים לקבל טיפולים כימותרפיים.
הוא סיכם את דבריו כפי שפתח: פעילות גופנית היא התרופה לתחלואה בעולם. והיא בחינם!
(מקור:נאווה רוזנפלד the post)

יתרונות הפעילות הגופנית
-תומכת בתהליכי דיאטה/הרזייה.
-משפרת את תסמיני גיל המעבר
-משפרת מסת עצם
-משפרת מצבי דיכאון וחרדה-פעילות גופנית קבועה משפיעה על מצבי דיכאון וחרדה כמו תרופות אנטי-דיכאוניות וטיפולים פסיכיאטריים. חשוב לזכור שההשפעה החיובית מגיעה לאחר 20 דקות לפחות של עלייה מתונה וקבועה של הדופק.
-מגבירה את ניצול הגלוקוז והשומן על-ידי התאים.
-מסייעת להורדת העמידות לאינסולין.
- מפחיתה את רמות הטריגליצרידים וה- LDL.
-מעלה את רמת ה- HDL.
-משפרת את תפקוד הלב –ריאה.
-מפחיתה יתר לחץ-דם.
(מקור: מיטל גבע אוחיון)

מהי הפעילות הגופנית המומלצת
כל פעילות גופנית המערבת מסת שרירים גדולה (ברגליים, בידיים או בשילובם) והנעשית ברצף לאורך זמן מוגדרת פעילות גופנית אירובית. דוגמאות לפעילות זו הן הליכה, גו'גינג (ריצה קלה), ריצה, חתירה, שחייה, אופניים (נייחות-ארגומטריות או אופני הרים וכביש).

-בחרו פעילות גופנית שמתאימה לכם והכי חשוב- משמחת אתכם!
-אפשר להתחיל בכל גיל! ובכל גיל גם תראו שיפור מיידי בבריאות.
-מומלץ להתמיד בפעילות, לפחות 15 דקות. אפשר גם כמה פעמים ביום-כל המרבה הרי זה משובח.
-לבצע פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע.
-מילת המפתח היא התמדה! כך תרגישו את השפעתה המיטיבה של הפעילות הגופנית, על הגוף ועל הנפש.
-אם צריך תעזרו ב"אמצעי עזר" כמו MP עם מוזיקה/הרצאה טובה שתעזור לכם להתקדם בשמחה
-כל פעילות גופנית מועילה! העצות שנותנים בשפע כמו:תעלו ברגל ולא במעלית, תחנו רחוק ותלכו ברגל, תצאו להליכה אפילו של 10 דקות הן נכונות ומועילות!
-מומלץ עוד יותר-צאו להליכה באוויר הפתוח והנקי!

בריאות והנאה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה